20 Şubat 2016 Cumartesi

(Seyyid Nesimi- Haydar Haydar düz yazısıyla )

zaman: Şubat 20, 2016


"Ben melamet hırkasını kendim giydim eğnime"
(Melamiler, ilm-i ledün ve ilm-i tevhid ile ilgili çok özel sırları taşıyacak çok az sayıda talebe yetiştirirler. Ben kendim bu özel sırlara vakıf oldum.)

"Ar u namus şişesini taşa çaldım kime ne"
(Yobaz zihniyetin insanları şişeye hapsedercesine daralttığı namus anlayışını kabul etmiyorum.)

"Ahh Haydar Haydar, taşa çaldım kime ne"

"Gah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi"
(Tayyi mekan yaptığımda alemin sırları bana açılıyor.)

"Gah inerim yeryüzüne seyreder alem beni"
(Bazen de insanlar gibi gülüp eğlenirim, o zaman herkes beni seyreder, herşey benim etrafımda döner.)

"Ahh Haydar Haydar, seyreder alem beni"

Gah giderim medreseye hu çekerim Hak için""
(Yaptığım davranışlar ve ibadetlerim yalnızca Allah içindir.)

"Gah giderim meyhaneye dem çekerim aşk için"
(Bazen Allah aşkını daha çok hissetmek için şarkı söylerim.)

"Ahh Haydar Haydar, dem çekerim aşk için"

"Sofular haram demişler bu aşkın şarabına"
(Bazı sofular Allah aşkı ile şarkı söylemeye haram demişler.)

"Ben doldurur ben içerim günah benim kime ne"
(Ben söylerim ben dinlerim, günahı varsa sadece ben sorumluyum.)

"Ahh Haydar Haydar, dem günah benim kime ne"

"Nesimi’ye sormuşlar yarin ile hoş musun"
(Nesimi'ye soruyorlar, bu halinle pek çok kişi seni eleştiriyor, yanlış yaptığını söylüyor, böyle olmaktan mutlu musun?)

"Hoş olayım olmayayım o yar benim kime ne"
(Hoş olmak veya olmamak önemli değil, bu benim kaderim, kadere kimse engelleyemez.)

"Ahh Haydar Haydar, o yar benim kime ne"

0 yorum:

Yorum Gönder

 

DAN ULDUZU Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review